over hele hjemmesiden
hjemmesiden. Vi har kigget på Jakob Nielsens 10 generelle principper for interaktionsdesign igennem. De kaldes ”heuristikker”, fordi de er brede tommelfingerregler og ikke specifikke retningslinjer for brugervenlighed. Da vi er gået igennem disse punkter, har vi haft en analyse af klient hjemmesiden. C.R.A.P Analyse er også et vigtigt analyseværktøj til at få gode resultater på kort tid. C.R.A.P har 4 punkter som vi skulle gennemgå. Dette er kontrast, gentagelse, alignment og nærhed. Når man gennemgår disse punkter, får man et overblik over hele hjemmesiden og dets design. Vi har også lavet Wireframe. Det giver en idé til hvordan hjemmesiden vil komme til at se ud. Derefter arbejdede vi med et re-design af rideklub hjemmesiden i Adobe XD.
Det var ikke kun forsiden vi skulle designe, vi skulle også designe alle selvvalgte undersider. Vi har kigget på relevante rideklubs hjemmesider for at få inspiration. Vi har lavet en klient rapport som vi skulle aflevere til klienten. Det skulle foregå i Adobe InDesign. Vi har fortalt om konklusionen på resultaterne og analysen af evalueringerne. Vi har også skrevet en anbefaling til forbedringer af deres hjemmeside. Vi har afleveret en prototype i Adobe XD link. Efter afleverede vi vores projekt, vi lavede vores præsentation. Vi har delt vores projekt i 4 dele og hvert gruppemedlem har lavet sin egen præsentation. Gruppelederen har samlet dem i en præsentation. Præsentationen skal udformes til klienten, derfor har de ikke dybt kendskab over teknologien, kodningen eller hjemmesidens programmering.