samlet til en wireframe

Prototype:
Efter hi fi wireframes er blevet udviklet og samlet til en wireframe, så bliver der arbejdet på en prototype som man kan brugerteste på kunder. Denne prototype bliver udviklet med henblik på testing inden arbejdet på hjemmesiden begynder, på denne måde kan man få nogle ting på plads inden man laver hjemmesiden, så man kan undgå en masse fejl fra starten af.

Prototypen bliver udviklet i programmet Adobe XD, hvor der bliver arbejdet med alle hjemmesidens kommende sider. På denne måde kan man lave en 1 til 1 på den rigtige hjemmeside og fremvise det for kunderne under en brugertest, uden at have en hjemmeside klar.

Prototypen tager udgangspunkt i hi fi wireframe som er blevet udviklet ud fra diverse undersøgelser som har kunne gøre hjemmesiden mest muligt brugervenlig.

På prototypen er der blevet arbejdet med det rigtige styletile, udvalgte billeder som skal ind på den rigtige hjemmeside, på denne måde er der også blevet udviklet en decideret formel at gå ud fra når hjemmesiden skal bygges op.

Udover alt dette, så er prototypen også blevet udviklet med henblik på fremvisning til en klient, så der allerede inden hjemmesidens opstart kan blive ændret i design eller andre rettelser der skulle være fra klientens side af. Det vil sige at der ikke har været fokus på at gøre den fuld funktionel med alle knapper, dog en måde at fremvise produktet på, samt teste på diverse ting.

Som man kan se i denne prototype, hvis man klikker ind på linket til den, så er der arbejdet med forsiden, takeaway, running sushi og kontakt siden, da det er de vigtigste sider at få med på den rigtige hjemmeside.
På forsiden kan man se tre tydelige bokse som er inddelt med de tre forskellige restauranter, så det bliver brugervenligt for kunden at komme ind og bestille bord eller takeaway på den rigtige restaurant, dette har været et tiltag der er blevet taget, da undersøgelserne viste at kunderne bestiller ved de forkerte restauranter under interview med klienten.
Udover dette, så er det inddelt flere steder, hvis man kigger i footeren er der tre afdelinger, men der er også tre afdelinger inde på kontakt siden, på denne måde holder man kunden i hånden i form af repetition, så kunden aldrig er i tvivl om det er det rigtige sted man bestiller eller kontakter.