Færdiglavet nede i supermarkedet

Indledning

Sushi er set som en delikatesse, det er noget professionelle kokke bruger langt tid og mange kræfter til at lave. Da det ikke er det samme at købe færdiglavet nede i supermarkedet kigger man til steder som King’s Sushi, hvor sushi bliver lavet til ens individuelle smag og behag. King’s har i øjeblikket tre forskellige hjemmesider til tre forskellige afdelinger, dette vil der blive lavet om på, der bliver lavet en samlet hjemmeside så det ikke er så forvirrende for nye og gamle kunder. I denne rapport vil der blive vist hvordan gruppens tankegang gennem forløbet har været, samt vil der blive vist gennem metoder hvordan King’s sushi kan forbedres.

Derudover vil der blive vist løsningen og de eventuelle fremtidsplaner der er for brandet. 

Problemformulering
Kings running sushi har pt tre forskellige hjemmesider, og tre forskellige webshops, det vil de gerne have samlet på en hjemmeside hvor den er optimeret til både takeaway og restaurant.

Hvordan kan man effektivisere King’s running sushi hjemmesider, og grafiske elementer til en samlet hjemmeside?  

  • Hvordan skaber man en god kontrast og æstetik for tre hjemmesider i en samlet hjemmeside? 
  • Hvordan kan man effektivisere klientens forskellige webshops til en samlet side? 

Metodeliste

Desk research

Desk research er en meget brugt metode der handler om at lede efter eksisterende kilder og artikler der findes i feltet, dette bliver gjort i starten af projektet så gruppen kan lave et godt produkt som er bakket op om af research der passer til gruppens argumenter. I dette projekt kommer gruppen til at bruge desk research til at finde ud af hvilke konkurrenter klienten har, samt hvilket Tema, der kan tilpasses til en wordpress hjemmeside. Grunden til at der lige præcist bliver brugt desk research er at det er en nem måde at finde frem til King’s sushis konkurrenter ud over det kommer gruppen til at bruge konkurrenterne i field research.

Field research

Denne metode, Field research handler at gruppen skal lave sine egne eksperimenter og få sine egne resultater derfra, dette kan for eksempel være via en AB test, disse tests skal helst være lavet med 5 forskellige kunder. Projektet og de valg der bliver taget inden for design er bygget op om disse tests de bliver brugt til at finde en målgruppe, til at vise hvad målgruppen gør i forbindelse med projektet og til designvalg som målgruppen kan vælge via AB test. Grunden til at field research bliver brugt er så gruppen kan få styr på informationen der kommer ind er fra de personer som gruppen gerne vil ramme.