Grunden til at der lige præcis

Information architecture

Metoden IA (Informations arkitektur) handler om at organisere ens information på ens specifikke produkt, dette kan for eksempel være på en hjemmeside, det at lave en IA er med til at gøre hjemmesiden mere overskuelig og nemmere at bruge for en kunde. I dette projekt bruger gruppen IA til at lave et rent og overskueligt layout til vores hjemmeside. Grunden til at der lige præcis bliver brugt IA i til dette produkt er at gruppen gerne vil lave et produkt som vi kan være stolte af og at det bliver nemt for brugeren at bruge, det skal også være med til at content på hjemmesiden ikke bliver rodet eller kaotisk at se på. 

Design thinking

Design thinking er en metode hvor man kan lave en rapport ud fra en model, denne model kaldes for “Double diamond” – modellen. Gruppen har tænkt sig at bruge modellen til at skrive rapporten, de fem faser og deres underkategorier er nemme at forstå og perfekte til at lave en god rapport med. 

Interviews

Der er blevet lavet fem forskellige kvalitative interviews, to med nogle kunder, en med en konkurrent og to med klientens forskellige afdelinger, en i Odense og en i Nyborg. Disse interviews skulle vise hvad kunderne tænkte om King’s sushi, hvad konkurrenterne gjorde og hvad klienten gjorde for at skaffe flere kunder.

Første interview:

I det første interview har gruppen valgt at interviewe Line som er 25 år og arbejder i sit eget firma med SoMe kanaler, Line bestiller gerne sushi i weekenderne og bruger også gerne 500kr i snit på det som hun kalder for luksus og dovenskabsmad. Hun har dog faste vaner når det kommer til hvad hun spiser og hvor hun bestiller det fra, hun siger at hun helst vil sidde på restauranten men er gået over til take-away da covid-19 perioden stadig er i gang. Grunden til at Line bruger Just eat er at det er hurtigere at bestille take-away frem for gennem restaurantens hjemmeside, hun har dog indrømmet at det ville hjælpe til at bruge restaurantens hjemmeside hvis der kom flere reklamer og regelmæssige rabatter på restaurantens egen hjemmeside.

Andet interview:

Det andet interview er med en kunde der hedder Dursun, Dursun er 37 år gammel og han er underviser, Dursun bestiller sjældent sushi, han bestiller det gerne på specielle dage som fødselsdage osv. men ellers bestiller han det ikke. Når han bestiller sushi bestiller han gerne for mellem 350 og 400kr, men han kan bedst lide at gøre det gennem take-away. Dursun siger at han bruger mest restaurantens egen hjemmeside da han godt kan lide at alle pengene går til firmaet specielt i covid-19 tiden, han bruger ikke meget tid inde på den reelle hjemmeside, han går bare direkte over i take-away, han vil dog ikke købe mere sushi end han gør hvis der kommer rabatter fra den bestemte restaurant.